Jak dodać sobie energii?

Jak dodać sobie energii w sposób całkowicie naturalny i bezpieczny? Jak cieszyć się wysokim poziomem motywacji i witalnością każdego dnia, bez względu na pogodę panującą za oknem? Odpowiedź na to pytanie jest prosta – unikając stresu, wysypiając się, prowadząc regularny tryb życia. Nie należy w tym wszystkim pomijać znaczenia zdrowej i urozmaiconej diety oraz właściwej suplementacji.

Jak dodać sobie energii?

Jak dodać sobie energii poprzez suplementy diety?

Źródłem energii dla wszystkich komórek ludzkiego organizmu jest adenozynotrójfosforan (ATP), czyli energia w postaci cząsteczek ATP produkowanych przez mitochondria. Niedobór koenzymu oznacza, że mięśnie nie mogą pracować efektywniej, a naturalne procesy starzenia zostają przyspieszone. A my sami przez to zmagamy się z niskim poziomem energii, niewyspaniem i brakiem koncentracji. Codzienna suplementacja koenzymu Q10 jest o tyle ważna, że po 25. roku życia fizjologiczna produkcja w organizmie człowieka tego związku zaczyna spadać.

Kolejnym suplementem diety polecanym każdemu, kto chce zadbać o wysoki poziom energii, jest wszechstronna Spirulina. Spirulina to alga niezwykle bogata w witaminy, minerały, antyoksydanty (m.in. fikocyjaninę i chlorofil), NNKT i pełnowartościowe białka. Dodaje energii na drodze uzupełniania niedoborów pokarmowych. Co ważne, nie musimy przejmować się wyborem pojedynczego suplementu diety i wykonywać badania krwi, aby określić czego nam brakuje. Spirulina zawiera w sobie wszystkie niezbędne związki, dzięki czemu uzupełnia wiele ewentualnych niedoborów jednocześnie.

Na końcu należy wspomnieć o siostrze Spiruliny, którą jest Chlorella. To kolejna alga, wyróżniająca się jednak znacznie wyższą zawartością chlorofilu i witamin z grupy B. Wyróżnia się szczególnie działaniem detoksykacyjnym. Ma zdolność chelatowania toksyn, metali ciężkich i innych negatywnie działających na zdrowie związków, których nagromadzenie w ustroju objawia się m.in. przewlekłym zmęczeniem i brakiem energii. Oczyszczenie organizmu jest gwarancją zdrowia i samopoczucia.

Jak dodać sobie energii poprzez domowe sposoby?

Poza suplementami diety warto spróbować pozostałych, domowych i sprawdzonych metod dodających energii.

Ziołolecznictwo

Moc ziół znana jest od tysięcy lat. Napary z odpowiednich ziół lub surowców roślinnych polecane są przede wszystkim osobom, które odczuwają zmęczenie, chcą wspomóc sprawność umysłową i fizyczną oraz wzmocnić odporność organizmu. Takimi ziołami są przede wszystkim: żeń-szeń, mięta pieprzowa, rozmaryn czy różeniec górski. Jeśli brak energii wiąże się z przewlekłym stresem, warto dodatkowo sięgać po melisę, która nas uspokoi.

Chłodny prysznic

Nikomu nie trzeba mówić, jak mocno rozbudza chłodna woda. Jeśli tylko czujemy się ospali, zmęczeni, zmagamy się z brakiem energii i motywacji przed rozpoczęciem zaplanowanych działań, w pierwszej kolejności warto pójść pod prysznic i opłukać ciało zimną wodą. Inną opcją jest zmiennocieplny prysznic, który rozpoczyna i kończy się zimnym polaniem wodą, jednak w jego trakcie co minutę zmieniamy temperaturę wody z zimnej na ciepłą.

Spacer i aktywność fizyczna

Aktywność fizyczna lub spacer to świetny sposób na dodanie sobie energii. Zwłaszcza, jeśli czynności te wykonujemy na świeżym powietrzu (koniecznie z dala od źródeł spalin i zanieczyszczeń). Jeśli chcemy dodać sobie energii, aktywność powinna być wykonywana w stopniu umiarkowanym. Nie może doprowadzić do znacznego zmęczenia organizmu, ponieważ wówczas osiągniemy zupełnie odwrotny efekt – będziemy wyczerpani i w dalszym ciągu bez energii.

Krótka drzemka

Zdrowa drzemka w ciągu dnia powinna trwać 10-30 minut. Krótsza sprawi, że nie zdążymy zasnąć i odpocząć, zaś dłuższa spowoduje jeszcze większe zmęczenie. Z dużym prawdopodobieństwem obudzimy się zaspani lub stracimy poczucie czasu śpiąc znacznie dłużej niż postanowiliśmy. Krótka drzemka w ciągu dnia może dodać energii działając u źródła jego braku – pozwoli układowi nerwowemu odpocząć.

Jednocześnie warto wspomnieć, że na wysoki poziom energii każdego dnia wpływa przespana noc. Jeśli zmagamy się z bezsennością, warto zmienić nawyki dotyczące snu lub udać się do psychoterapeuty.



Polecane produkty:

Bibliografia

  1. Czernic A., Bartosz M., Błaszczyk J., Andysz A., Błaszczyk-Suszyńska J., Wpływ suplementacji koenzymem Q10 na enzymatyczną obronę antyoksydacyjną krwinek czerwonych ludzi zdrowych, Problemy Higieny i Epidemiologii, 3/2011.
  2. Gumiela E., Szulińska M., Bogdański P., Wpływ suplementacji spiruliny na wybrane parametry antropometryczne i biochemiczne, Forum Zaburzeń Metabolicznych, 4/2013.
  3. Lamer-Zarawska E., Kowal-Gierczak B., Niedworok J., Fitoterapia i leki roślinne, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2012.

Może Cię zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

0