Detoks

Detoks to inaczej oczyszczanie organizmu z toksyn, metali ciężkich i wszelkich zanieczyszczeń nagromadzonych w związku z niską jakością powietrza, żywności, a nawet przyjmowanymi lekami. Na negatywnie działające toksyny jesteśmy narażeni nawet wtedy, gdy prowadzimy stosunkowo zdrowy styl życia. Warto więc wiedzieć, w jaki sposób okresowo lub długotrwale oczyszczać organizm.

Detoks

Objawy zanieczyszczonego organizmu

Zanieczyszczenia, metale ciężkie i toksyny kumulują się w tkankach ludzkiego organizmu, czego konsekwencjami są:

  • przewlekłe bóle głowy;
  • nadmierna senność;
  • brak energii, przewlekłe zmęczenie;
  • problemy z zaśnięciem w nocy, bezsenność;
  • wahania nastroju, drażliwość, skłonność do stanów depresyjnych;
  • pogorszenie kondycji włosów i skóry, tendencja do wyprysków i chorób dermatologicznych;
  • pogorszenie trawienia, zaburzenia trawienia, w tym wzdęcia, zaparcia lub biegunki;
  • nieświeży oddech;
  • obniżenie progu bólu;
  • obniżenie odporności.

I wiele innych. Na dłuższą metę wzrasta ryzyko rozwoju groźnych chorób autoimmunologicznych, do których zaliczamy m.in. nowotwory.

Domowy detoks – skuteczne sposoby

Detoks może być okresowy lub długotrwały.

Detoks okresowy

Okresowym zwiemy głodówki lub diety sokowe, które stosuje się raz na jakiś czas przez określoną liczbę dni, zwykle 1-3. Taka lecznicza głodówka polega na całkowitym odstawieniu jedzenia, jednak w zależności od szkoły, w tym czasie można pić soki warzywne, owocowe i owocowo-warzywne lub niesłodzone napary ziołowe. Podstawą jest jednak czysta woda mineralna, która wypłukuje wszelkie zanieczyszczenia. Zioła idealne w ramach detoksu (które można jednak pić regularnie, nie tylko podczas głodówki) to: ostropest plamisty, pokrzywa, mniszek lekarski, skrzyp polny, fiołek trójbarwny, czystek lekarski oraz nawłoć.

Pamiętajmy, że lecznicza 1-dniowa głodówka nie ma nic wspólnego z głodówkami odchudzającymi, które stosuje się przed dłuższy czas i które w praktyce przynoszą zupełnie odwrotny efekt od zamierzonego. Osoby przewlekle chore powinny skonsultować chęć leczniczej głodówki ze swoim lekarzem. Z kolei kobiety ciężarne powinny z niej całkowicie zrezygnować, podobnie jak diabetycy.

Detoks długotrwały

O oczyszczanie organizmu z toksyn można dbać każdego dnia. Wystarczy regularnie suplementować Chlorellę – zieloną algę o znanych i potwierdzonych właściwościach detoksykujących. Działa ona na zasadzie chelatacji – wychwytuje toksyny i metale ciężkie skumulowane w tkankach, a następnie wiąże je w swojej cząsteczce i sprawnie wydala na zewnątrz wraz z moczem i kałem. Pierwsze efekty takiej detoksykacji widoczne są pod postacią zmian skórnych. Często pojawiają się wypryski i chwilowe zmiany trądzikowe, które są przejawem efektywnego oczyszczania i stosunkowo szybko znikają.

Chlorella nie tylko oczyszcza organizm z toksyn, ale również dostarcza do organizmu witamin, minerałów, NNKT czy błonnika pokarmowego. Stanowi idealne uzupełnienie podstawowej, zdrowej diety. Bo chcąc zadbać o zdrowie i samopoczucie to właśnie codzienna dieta powinna być najważniejsza. Pozostałe rady:

  • najlepiej sięgać po naturalną żywność, jaja ekologiczne od kur z wolnego wybiegu, owoce i warzywa bez dodatków GMO, unikając jednocześnie spożywania żywności wzbogaconej konserwantami i chemią;
  • każdego dnia pijemy przynajmniej 1,5 l wody dziennie;
  • warto pozostawać aktywnym fizycznie, ponieważ szybki i sprawny metabolizm przyspiesza wydalanie toksyn z organizmu;
  • unikanie stresu, wysypianie się i równowaga życiowa przyczynią się do lepszego samopoczucia;
  • po wykluczeniu przeciwwskazań można pić napary ziołowe o działaniu detoksykującym, wspomniane wyżej.

Dodatkowo, jeśli tylko jest to możliwe, należy zrezygnować ze stosowania nadmiaru leków. Jeśli boli nas brzuch po posiłku, być może lepszym rozwiązaniem będzie wypicie naparu z mięty. Z kolei na ból głowy może pomóc automasaż lub medytacja. Często nie ma konieczności przyjmowania leków, które i tak są nadużywane.



Polecane produkty:

Bibliografia

  1. Rose N., Oczyszczanie organizmu dla kobiet, Wydawnictwo Studio Astropsychologii, Białystok 2011.
  2. Ociepa-Kubicka A., Ociepa E., Toksyczne oddziaływanie metali ciężkich na rośliny, zwierzęta i ludzi, Inżynieria i Ochrona Środowiska, 2/2012.
  3. Baranowska-Morek A., Roślinne mechanizmy tolerancji na toksyczne działanie metali ciężkich, Problemy Nauk Biologicznych, 2/2003.
  4. Zabłocka A., Janusz M., Dwa oblicza wolnych rodników tlenowych, Postępy Higieny i Medycyny Doświadczalnej, 62/2008.

Może Cię zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

0