Aktualizacja:

Jeżeli jeszcze nie są Ci znane zalety Spiruliny, to koniecznie przeczytaj ten tekst. Ze względu na niezwykłe właściwości tej niebiesko-zielonej algi napisano już o niej ponad 1200 naukowych artykułów! Jeśli szukasz superfood, na Twojej liście powinna znaleźć się Spirulina.

Zalety Spiruliny dla sportowców

Jak ważna jest dieta i jak wpływa na ogólną wydajność wie każdy sportowiec. Dlatego istotne jest, aby każdego dnia dodać do swojego schematu żywienia Spirulinę. Dzięki temu nie tylko poprawi się ogólna siła mięśniowa, ale także wytrzymałość. Świadczą o tym badania, których celem było określenie wpływu suplementacji Spiruliną na wydajność wysiłkową, metabolizm oraz status redoks krwi w spoczynku, jak i po wysiłku. Wynika z nich, że przyjmowanie tej algi wywołuje znaczny wzrost wydolności podczas wysiłku, utlenienia tłuszczu i stężenia GSH. Łagodzi także indukowany wysiłkiem wzrost peroksydacji (utleniania) lipidów.

To wszystko może znacznie poprawić skuteczność treningu, a w konsekwencji zapewnić przewagę nad konkurencją.

Zalety Spiruliny dla alergików

Kichanie, zatkane zatoki, katar, załzawione oczy i inne nieprzyjemności nie tylko mogą popsuć przygotowania do zawodów, ale także mogą doskwierać w codziennym życiu. Sezonowe alergie nie należą do przyjemnych okresów. Nasze zdrowie dyktuje nam warunki, w których żyjemy. Dlatego warto sięgnąć po dobrej jakości Spirulinę i zminimalizować skutki alergii.

Badania nad wpływem Spiruliny na alergiczny nieżyt nosa sugerują, że przyjmowanie tej algi może złagodzić jego objawy. Przyjmowanie jej oddziaływało na zmniejszenie się objawów takich jak wydzielina z nosa, przekrwienie błon śluzowych, kichanie i swąd.

Jak widać, poza środkami medycznymi, można łagodzić objawy alergiczne przy pomocy naturalnych metod. Może to poprawić jakość życia wielu ludzi, borykających się z rosnącym problemem alergicznego nieżytu nosa.

Zalety Spiruliny dla osób otyłych i z problemami z cukrzycą

Noszenie zbyt wielu kilogramów nie tylko wpływa na naszą kondycję fizyczną, ale także powoduje wiele problemów zdrowotnych. Dlatego niezwykle ważne jest utrzymanie prawidłowej masy ciała, w czym może pomóc Spirulina. W trakcie odchudzania należy zwracać uwagę na poziom cukru we krwi. Ponieważ dieta może nie wystarczyć, warto sięgnąć po algi.

W jednym z badań, chorych na cukrzycę typu B poddano kilkumiesięcznej suplementacji Spiruliną. Okazało się, że w większości przypadków znacząco obniżył się poziom glukozy we krwi na czczo jak i po posiłku. Ponadto badanie poziomu HbA1c we krwi wykazało poprawę długoterminowej regulacji poziomu glukozy.

Również skupiono się na badaniach nad wpływem Spiruliny na osoby otyłe. Wykazano, że już trzy miesięczna suplementacja algami może nie tylko poprawić BMI i wagę, ale także reguluje poziom ciśnienia krwi i funkcji śródbłonka u osób z nadwagą.

Spirulina ma również zdolność zapobiegania wchłanianiu cholesterolu w jelitach, a także pomaga zmniejszyć gromadzenie się cholesterolu w organizmie. Może to pomóc w utrzymaniu prawidłowego zdrowia układu krążenia, a także w obniżeniu poziomu LDL i trójglicerydów. Jeśli chodzi o zdrowie serca, Spirulina wykazuje działanie, które może pomóc rozluźnić naczynia krwionośne i potencjalnie obniżyć ciśnienie krwi.

Spirulina na wolne rodniki

Nasz organizm nieustanie musi walczyć z działaniem stresu oksydacyjnego i wolnych rodników. Mogą one w znaczy sposób szkodzić naszemu organizmowi, uszkadzając komórki i DNA.

Zobacz również: Chlorella czy Spirulina?

Czysta Spirulina aktywuje komórkowe enzymy antyoksydacyjne, hamuje peroksydację lipidów i uszkodzenia DNA, oczyszcza wolne rodniki i zwiększa aktywność dysmutazy ponadtlenkowej i katalazy.  Badania kliniczne wykazały, że Spirulina zapobiega uszkodzeniom mięśni szkieletowych w warunkach stresu oksydacyjnego wywołanego przez wysiłek fizyczny i może stymulować produkcję przeciwciał oraz zwiększać lub zmniejszać ekspresję genów kodujących cytokiny w celu wywołania reakcji immunomodulacyjnych i przeciwzapalnych.

Oczywiście nie są to wszystkie zalety Spiruliny. Nad jej wpływem na organizm wciąż trwa wiele badań, ale już można stwierdzić, że niektóre z wyników są bardzo obiecujące. Warto więc pomyśleć o dodaniu do swojej diety alg i cieszyć się ich właściwościami.